Pages

Wednesday 6 November 2013

Anda SEMBELIT...Jom cuba HERB LAX

Apa itu SEMBELIT ?

Definisi Sembelit

Sembelit ialah masalah yang dialami ketika membuang air besar kurang daripada 3 kali seminggu, dan sakit sewaktu buang air,  atau sukar membuang air besar. Kebiasaanya najis adalah keras,berketul - ketul dan kering. Individu yang menghadapi masalah sembelit harus peka dengan penemuan darah atau lendir dalam najis kerana kewujudan darah atau lendir mukus boleh membawa petanda masalah yang lebih serius seperti polyps (ketumbuhan pre kanser) atau penyakit radang usus besar.

Punca Sembelit

Seperi sedia maklum, masalah sembelit selalunya berpunca daripada kurangnya minum air. Kuantiti air yang perlu diminum oleh setiap individu dewasa ialah sebanyak 3 liter sehari. Kesan sekiranya kurang meminum air boleh menyebabkan najis mengeras dan menyukarkan pergerakan najis keluar daripada salur rektum (salur usus yang terakhir). 

Faktor lain pula, kurang memakan makanan pelawas seperti sayuran dan buah buahan juga penyumbang kepada masalah sembelit. Pelawas (fiber) adalah bahagian serat pada buah - buahan dan sayur - sayuran yang tidak dapat dicernakan oleh badan dan ia dibuang keluar melalui najis. Serat/pelawas ini berupaya menyerap air dan memastikan najis lebih lembut dan mudah untuk ditolak keluar dari usus akhir (rektum).

SHAKLEE menawarkan HERB LAX

Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat.  Ia mengandungi 9 herba semulajadi, alfalfa leaves,senna leaves,anise seed,blue malva flower,buckhorn bark,licorice root,rhubarb root,fennel seed dan culver's root.  Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Manfaat HERB LAX

* Pembersihan najis yang tersekat
* Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat 
  atau tersimpan lama dalam tubuh kita
* Tindakan pembersihanya yang lembut boleh mengembalikansemula proses semulajadi pergerakan 
   usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
* Mengempiskan perut
* Ia membantu dalam mengurangkan atau memnberi kepejalan pada perut. sesuai diambil seperti 
   biasa atau dicampurkan dalam air panas sebagai minuman teh herba.

Kesan sampin HERB LAX

Mereka yang mempunyai sistem pengahadaman yang lemah akan mengalami cirit birit pada peringkat awal pengambilan.  Manakala dalam kondisi normal, HERB LAX menampakkan kesan dalam tempoh 8 - 12 jam selepas pengambilan.

Hubungi saya untuk konsultasi percuma
012-910 5984 Pn Shasha
FB: www.facebook.com/messages/ShashaVitahealth













No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Blogroll