Pages

Wednesday 12 February 2014

Tingkat Sistem Imun Bersama SHAKLEE

Apakah Sistem Imun?
Secara ringkasnya,Sistem Imun merupakan gabungan seluruh gerakbalas badan terhadap penyakit. Seperti Bakteria, Sel, Kanser,Fungus atau lain-lain mikroorganisme.

Apabila 'penjahat-penjahat'nie menyerang badan anda, maka penjahat ini akan bertembung dengan satu pasukan askar yang sungguh kuat untuk menentang penjahat ini..Askar inilah yang dipanggil Sistem Imun kita.

Namun jika penjahat ini dapat mengatasi askar tersebut, maka terjadilah jangkitan terhadap tubuh badan kita. Ataupun baik penyakit yang besar atau kecil yang akhirnya menjadi penyakit, dianya menggambarkan kegagalan Sistem Imun.

Mengapa Kita Sakit?
° Berlakunya pencerobohan besar-besaran oleh kuman-kuman yangbdaoat mengatasi Barisan Pertama Sistem Imun

° Pendedahan kepada Kuman baru yang telah berubah diri menjadi lebih 'POWER'

° Kuman yang berjaya memperdayakan Sistem Imun kita.

Penyebab Sistem Imun Menurun
□ Pendedahan Dengan Keadaan Sekeliling - tubuh badan sering atau terlalu 'expose' kepada asap rokok, kita sebagai perokok,sumber toksik serta kepada logam-logam seperti plumbum, raksa dan kadmium. Dimana ianya akan memperlahankan kepantasan Sel B untuk mengeluarkan antibodi didalam badan kita.

□ Kolestrol Yang Tinggi - tahukah anda, mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi lebih senang diserang penyakit berbanding mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang rendah. Ini kerana badan akan mengeluarkan antibodi dengan pelahan sehingga penyakit lebih cepat bertindak.

□ Alkohol - alkohol dan kanser mempunyai hubungkait sejak 60 tahun yang lalu. Dimana sesetengah wain mengandungi karsinogen seperti minyak bahan bakar dan nitrosamina yang bertindak sebagai penindas imun badan dan merangsang penyakit lain.

□ Banyak makan makanan manis - Pengambilan gula yang tinggi boleh mengurangkan tindakbalas seluruh Sistem Imun. Ianya tidak mempunyai nutrisi yang boleh diserapkan oleh badan,malah terpaksa menggunakan vitamin dan mineral daripada organ-organ lain untuk menghadam dan penyerapan.

□ Tidak Cukup Rehat - tidur yang mencukupi pada waktu malam diantara 8 -10 jam, bergantung pada diri individu itu sendiri.

□ Elakkan STRESS - Stress mampu menjadi pembunuh kepada Sistem Imun. Ini boleh dilihat kepada pelajar-pelajar yang menghadapi peperiksaan yanbg besar, apabila senang dijangkit penyakit.

□ Kurangnya pengambilan Supplemen Kesihatan atau nutrisi untuk badan.

Sitem Imun Yang Berkuasa Tinggi Boleh Dicapai Bersama SHAKLEE..

♢ Vita-lea - ia adalah multivitamin dan mineral dimana dapat meningkatkan kuasa Sistem Imun badan

ESP - protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu badan serta kompenen utama kepada hormin manusia. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam Sistem Imun untuk melawan penyakit. Dan protin terdiri lebih 20 jenis Asid Amino dan 8 daripada nya adalah 'perlu' dalam penghasilan Sistem Imun.

Vitamin C - Vitamin C merupakan sejenis vitamin yang unik bagi meningkatkan Sistem Imun. Dimana ianya membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman dan memperkukuhkan Sistem Imun badan.

Nutriferon - mengukuhkan Sistem Imun dalam 3 hari dengan merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan Sistem Imun. Atau lebih dikenali sebagai ' pembelasah Virus'

Vitamin E - vitamin ini meningkatkan keupayaan badan untuk mengeluarkan antibodi yang lebih berkuasa. Dimana mineral selenium bergandingan dengan Vitamin E untuk meningkatkan lagi keupayaan Sistem Imun yang lebih tinggi.

B Complex - vitamin utama yang terlibat dalam pelepasan utama daripada makanan. Dimana membantu membekalkan tenaga dalam penghasilan Sistem Imun.

Garlic ( bawang putih) - ianya mampu meningkatkan Sistem Imun dengan lebih agresif.

GLA - bertindak menentang jangkitan virus walaupun ia berkepekatan rendah. Ianya amat berkesan apabila menentang virus yang mempunyai membran berlemak.

Banyakkan Supplemen SHAKLEE boleh membantu?...pilih sahaja mana yang terbaik untuk diri anda dan keluarga tersayang..Mencegah adalah lebih baik dari merawat..Jangan fikir lama-lama,ini kerana penyakit tidak akan menunggu,tetapi tiba-tiba sahaja ianya boleh menyerang.

Telefon saya untuk konsultasi percuma
012-910 5984 Pn Shasha
www.facebook.com/Messages/ShashaVitahealth

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Blogroll