Pages

Monday 17 February 2014

Rawat Artritis bersama SHAKLEE

Assalammualaikum sahabat...cerah sungguh cuaca hari ini...moga- moga bawak ke petang..
Hari ini jom kita kongsi ilmu penyakit Artritis. Tahukah anda penyakit ini bukan sahaja boleh menyerang mereka yang berumur 50 tahun ke atas, namun kanak-kanak,remaja atau orang dewasa tidak mustahil.

'Artho' bermakna 'sendi' dan 'itis' bermakna 'kebengkakan',iaitu kegelembungan, kemerahan,kepanasan dan kesakitan disebabkan oleh kecederaan atau penyakit dalam sendi. Terdapat lebih 100 bentuk atritis, namum yang kebiasaannya seperti OSTEOARTRITIS, REUMATOID dan GOUT.

TANDA -TANDA ARTRITIS

1. Kekakuan berlaku pada awal pagi
2. Bengkak-bengkak pada satu atau  
    beberapa sendi
3. Kesakitan yang berulang-ulang atau 
    kelembutan pada mana-mana sendi
4. Tidak boleh menggerakkan mana-   
    mana sendi secara normal
5. Kelembutan yang nyata dan
    kepanasan pada sesuatu sendi
6. Kehilangan berat badan yang tidak
    diketahui sebabnya atau kelemahan  
    yang bercampur dengan sakit-sakit  
    sendi
7. Gejala-gejala seperti ini yang
    berlangsung selama lebih 2 minggu

Jika anda mengalami mana-mana simpton diatas, berjumpalah dengan doktor. Ini kerana rawatan awal mampu mencegah ianya lebih buruk.

Sendi yang Normal menyebabkan pergerakan sendi akan berfungsi secara seimbang. Sendi boleh diiktiraf apabila mana-mana tempat didalam badan bila tulang bertemu tulang dan memujudkan pergerakan.

Hujung tulang-tulang tersebut disaluti oleh RAWAN, yang bertindak seperti penyerap kejutan yang berasal dari tosu yang kukuh dan anjal. Dimana ianya berfungsi untuk memastikan tulang-yulang tersebut tidak bergesel diantara satu sama lain.

PENYAKIT YANG DIAKIBATKAN OLEH ARTRITIS

1. OSTEOARTRITIS
Berpunca dari kerosakan rawan diantara tulang-tulang. Apabila penyusutan rawan berlaku, geselan diantara tulang-tulang akan berlaku dan mewujudkan kesakitan yang melampau. Osteoartritis kebiasaannya akan menyerang kepada sebilangan sendi kecil sahaja.

2. REUMATOID ARTRITIS
Berpunca dari suatu gangguan imun dimana sistem imun menyerang tisu-tisu sendi badan itu sendiri dan mengakibatkan kebengkakan, sehingga ke satu tahap yang menyebabkan kerosakan kepada sendi-sendi. Reumatoid lazimnya menjejaskan beberapa sendi yang sama dikedua-dua belah sisi badan atau menyeluruh.

3. GOUT
Berpunca daripada himpunan Asid Urik dalam badan yang diperolehi dari diet yang tidak dapat disingkirkan oleh buah pinggang. Ianya popular dengan gelaran 'Penyakit Raja-raja'.  Oleh yang demikian, himpunan hablur tadi akan meyerupai seperti jarum yang membentuk dalam sendi-sendi terutama sekali didalam ibu jari kaki, buku lali, ibu jari tangan , lutut, pergelangan tangan serta sendi-sendi kecil tangan. Tahukah anda bahawa 20% pesakit Gout berpotensi menghidap batu karang.

Sekiranya anda menghadapi situasi seperti tercatat diatas,maka segeralah berjumpa pengamal perubatan untuk pengesahan dan memakan ubat yang sepatutnya.

BAGAIMANA SUPPLEMEN SHAKLEE BILEH MEMBANTU?

1. OMEGA GUARDS
Memelihara fungsi-fungsi sendi dimana paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan, oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tulang rawan. Ia mencegah artritis, memelihara fungsi sendi  serta Gout secara berkesan.

2. GLA ( GAMMA LINOLENIC ACID)
Ia membantu meringakan sakit dan bengkak yang terjadi dari Reumatoid dan Artritis. 

3. OSTEMATRIX
Dengan pengambilan 4 biji ostematrix 3 kali sehari merupakan saranan kepada pesakit osteoporosis,dimana kalsium yang terkandung dalam ostematrix mampu menghalang ianya berlaku. Ia memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas,sakit sendi dan artritis.

4. ADVANCE JOINT HEALTH COMPLEX
Mengandungi saty bentuk ekstrak Boswellia yang mampu meningkatkan keselesaan sendi dalam jangka masa yang singkat. Glukosamin yang terkandung dalam AJHT membantu memelihara rawan,manakala Zink, Kuprum,Manganese dan Vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain tisu penghubung yang memberikan kekuatan dan struktur kepada sendi.

5. VITAMIN E
Memperbaiki artritis dengan meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, varikos dan artritis. Ia juga berperanan sebagai antioksidan yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan pengoksidaan.

6. B COMPLEX
Apabila disahkan menghidap penyakit Artritis,ada kadangkala pesakit sukar menerima hakikat atau sudah hilang semangat akibat penyakit seperti Gout atau Reumatoid Artritis kerana penat menganggung kesakitan terutama mereka yang sudah berumur.

B complex merupakan supplemen penting untuk meredakan tekanan berbanding kita mengambil 'drug'.

7. ZINC COMPLEX
Membantu merangsang sistem imun dan membantu membentuk tisu-tisu baru dimana pesakit artritis mengalami kadar tukar ganti tisu yang banyak. Maka sistem imun yang kuat amat diperlukan bagi penghasilan tersebut.

Banyakkan supplemen SHAKLEE boleh membantu pesakit artritis,reumatiod artritis dan gout. Berikanlah pada mereka yang disayangi supaya dapat membantu untuk mengurangkan kesakitan yang mereka alami.

Dail nombor ini untuk konsultasi percuma
012-910 5984 Pn Shasha
www.facebook.com/Messages/ShashaVitahealth

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Blogroll