Pages

Friday 14 November 2014

Ketahui Nutrisi Yang Diperlukan Ketika Mengandung Bersama SHAKLEE

Assalamualaikum  dan salam sejahtera..
Mood hari ini nak berkongsi ilmu kepada bakal Ibu khas dan bakal bapa umunnya..
Bila termeterainya janji dalam ijab dan kabul..hasrat untuk memiliki cahayamata adalah impian kepada setiap pasangan.

Namun tahukah bahawa keperluan utama dalam badan kita adalah bekalan nutrisi yang mencukupi sebelum menimbang cahayamata.?

Usaha untuk menimbang cahayamata memerlukan anda memberikan lebih perhatian kepada apa yang kita makan. Selain dari itu, supplemen diperlukan bagi menampung kekurangan nutrisi yang dibekalkan setiap hari melalui makanan

Jom kita baca bersama dan ketahui apa yang boleh dibantu oleh SHAKLEE.

SEBELUM HAMIL


ASID FOLIK = B Complex
  •  Asid Folik adalah keperluan sangat penting sebaik sahaja memutuskan untuk menerima 'sikecil'. Ia sangat bermanfaat dalam membantu menggelakkan masalah kecacatan tiub nueral pada bayi, yang boleh menyebabkan bayi cacat dibahagian otak dan saraf tunjang.
  • Bagi yang sedang merancang atau bakal menikah, anda perlu meningkatkan pengambilan Asid Folik sebanyak 400mcg sehari,sekurang-kurangnya selaam 3 bulan sebelum hamil.

ZINK = Zinc Complex
  • Zink adalah mineral terbaik untuk merangsang kesuburan dan pembiakan individu

VITAMIN C = Vitamin C Sustained
  • Ingin hamil? kuakan sistem imunisasi anda untuk kekal sihat. Vitamin C membantu anda menguatkan sistem imunisasi. Ianya bertujuan mencegah sebarang jangkitan ketika ingin atau sedang hamil.


SEMASA HAMIL

ASID FOLIK = B Complex
  • Setelah disahkan hamil, anda perlu meneruskan pengambilan Asid Folik sehingga ke minggu 12. Ini kerana dalam tempoh ini, tulang belakang bayi masih dalam proses pembentukkan dan membantu membina DNA bayi.

KALSIUM = OSTEMATRIX
  • Kalsium yang bergabung  bersama Vitamin D dan Magnesium adalah sangat penting untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi. Vitamin D diperlukan untuk membantu penyerapan kalsium.

ZAT BESI & IODIN = VITA LEA

  • Tahukah anda bahawa wanita hamil,kebanyakkanya mengalami masalah anemia kerana kekurangan zat besi. Zat Besi diperlukan semasa kita mengandung untuk keperluan sendiri dan bayi seperti uri.

  • Kekurangan iodin adalah menyebab utama masalah terencat akal dan kerosakan otak bayi dalam kandungan. Pada ibu pula, boleh menjadi penyebab keguguran, kelahiran mati dan lain-lain komplikasi.
VITAMIN C = SUSTAINED RELEASE VITAMIN C 

  • Vitamin C memainkan peranan penting dalam mengukuhkan sistem imunsasi, bukan sahaja untuk diri sendiri malah untuk bayi juga.

OMEGA = OMEGA GUARD

  • Tahukah anda bahwa Asid Lemak Omega 3 penting untuk bayi seperti perkembangan otak dan saraf bayi. Bakal ibu yang mengamalkan omega 3 sepanjang kehamilan mengurangkan risiko kepada bayi bakal lahir untuk mengalami deman dan selsema pada usia 1 bulan.
DISARANKAN SUPAYA PENGAMBILAN OMEGA GUARD DIHENTIKAN SEKETIKA DIKALA USIA KANDUNGAN 35 MINGGU. 
Inginkan tubuh yang sihat adalah impian semua orang, tambahan lagi sedang mengandung cahayamata yang ditunggu-tunggu. Tidak salah berbelanja ke arah mendatangkan manfaat kepada kdua-dua belah pihak.
Bakal ibu dan bakal bapa perlu anda ketahui, bukan sahaja mempersiapkan diri dari  segi rohani, mental juga haruslah seiring.

Untuk memgetahu supplemen semasa berpantang atau bersalin atau mengetahui lebih lanjut lagi
jangan segan-segan PM/whatapp/call saya ditalian 012-910 5984 Pn Shasha
www.facebook.com/messages/shashavitahealth

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Blogroll